EnglishRussianUkrainian

Як і які soft skills розвивають у студентів Вінницького національного технічного університету?

тренінги у ВНТУ, м'які навички, soft dkillsЯк навчитись грати і перемагати у "Що? Де? Коли?" Як ефективно працювати в команді та спілкуватись? Цьому та багато чому іншому навчають студентів на тренінгах у ВНТУ.

15 червня 2017 р. у ВНТУ відбувся методичний семінар на тему "Тренінгові методики для розвитку функціональних компетенцій української молоді в контексті Європейської інтеграції". Викладачі університету та представники Вінницької міської ради спілкувались та обмінювались досвідом щодо того, як заохотити молодь до напрацювання навичок для ефективного навчання та працевлаштування.

тренінги у ВНТУ, м'які навички, soft dkillsКостянтин Коваль, завідувач кафедри ІНВ ВНТУ, пояснив, що підгрунтям для розробки навчального комплексу розвитку soft skills став рамковий документ "The Key Competences for Lifelong Learning – A European Framework" - список так званих ключових компетенцій для успішного навчання протягом життя. З переліком та змістом ключових компетенцій Європейського Союзу можна ознайомитись у статті за посиланням.

тренінги у ВНТУ, м'які навички, soft dkillsАліна Дяченко, директорка КП "Інститут розвитку міста" ВМР, розповідала про те, як організовано навчання функціональним компетенціям серед працівників Вінницької міської ради. Завдяки громадській організації GIZ (Німеччина) в межах проекту "Інтегрований розвиток міст" втілюється програма "Кваліфікація 2030" - серія професійних тренінгів та soft skills навчання. Програма містить 6 модулів: тренінги з розвитку "м'яких"  і "твердих" навичок, "Школа урбаністики", обмін досвідом, "Школа молодого посадовця", "Майстерня міських прорирів" (професійне управління проектами).

тренінги у ВНТУ, м'які навички, soft dkillsАнатолій Теклюк, викладач кафедри філософії ВНТУ, заступник проректора з науково-педагогічної роботи по організації виховного процесу, пояснив, як він інтегрує тренінгові методики у навчальний та виховний процес. Зокрема його тренінг "Визначення понять" допомагає учасникам зрозуміти правила формулювання визначень. У тренінг включено гру "Надувалочка", яка вчить відрізняти псевдовизначення від істинних і, як наслідок, критичному мисленню. Крім того Анатолієм напрацьовано методики розвитку інтелекту. Вони стануть у нагоді тим, хто прагне самовдосконалення або бажає долучитись до інтелектуальних турнірів, що проводяться у Вінниці. За цими методиками готуються міські команди для участі у турнірах "Що? Де? Коли?", "Брейн-ринг", "Своя гра", "Ерудит-квартет", "Трійка", "Відео-реалії". В межах навчальних занять також проводяться тематичні ігри-квести. Щоб простимулювати у молоді інтерес до читання, Анатолій організовує та проводить літературні дебати.

Олександр Мельник, заступник директора Департаменту соціальної та молодіжної політики Вінницької ОДА, донедавна - асистент кафедри ІНВ ВНТУ, описав методику проведення серії тренінгів "Командна робота". Під час 1-го етапу "Знайомство" учасники, які до початку тренінгу були малознайомі або незнайомі взагалі, дізнавались багато цікавого про своїх колег, закладаючи основу для створення ефективної команди в майбутньому. Під час 2-го етапу "Визначення командних ролей" учасники визначала власні основні та допоміжні командні ролі за допомогою тесту Р. Белбіна. В підсумку кожен отримував інформацію, яку зможе згодом з користю використати у житті, адже відіграючи в команді роль, найбільш їй властиву, людина діє більш ефективно.

тренінги у ВНТУ, м'які навички, soft dkillsОлена Бурдейна, викладачка кафедри ІНВ, поділилась досвідом проведення тренінгів "Активна життєва позиція" та "Ефективна комунікація". Перший з них складається з частин "Співпраця з депутатами місцевих рад" та "Підготовка проекту для міського конкурсу "Бюджет громадських ініціатив". Другий - з частин "Діалог" та "Визначення сенсорних контурів".  Учасники тренінгів вчились працювати індивідуально та в команді, використовували метод "мозкового штурму", отримували досвід презентації, вчились спостерігати за співрозмовником, вести ефективний діалог та ін.

Під час обговорення, у якому брали участь і Світлана Кирилачук, заступник декана ФІТКІ з навчально-методичної роботи, викладач вищої математики, та Альона Коломієць, викладач кафедри вищої математики ВНТУ, піднімались питання щодо методів оцінки ефективності тренінгів, особливостей залучення молоді, проблема створення комфортного середовища для навчання й саморозвитку та ін. В підсумку усі учасники семінару отримали безліч корисної інформації, цікаві знайомства та приємні емоції.

тренінги у ВНТУ, м'які навички, soft dkills тренінги у ВНТУ, м'які навички, soft dkills
тренінги у ВНТУ, м'які навички, soft dkills тренінги у ВНТУ, м'які навички, soft dkills
тренінги у ВНТУ, м'які навички, soft dkills тренінги у ВНТУ, м'які навички, soft dkills






Друк PDF

Back to top
vd41.jpg
medium.jpg
b0ba75bfa7dd633612ad880e0cb4d149.jpg
20120202-231119.jpg

Copyright © Інститут інтеграції навчання з виробництвом 2017