EnglishRussianUkrainian

Правила ефективного спілкування з роботодавцем

Для вигідного працевлаштування не достатньо червоного диплома та глибоких знань, якщо ви не знаєте основних правил спілкування з потенційним роботодавцем. Навпаки, у вас з'явиться можливість отримати вигідну пропозицію, якщо ви і знайомі з цими правилами, і вміло їх застосовуєте. Це не дасть вам стовідсоткової гарантії працевлаштування, але завжди допоможе остерегтись небажаних помилок.

Чого ж вимагають ці правила?

По-перше - ретельно підготуйтеся до співбесіди:

  • Зберіть всі документи, які вам стануть в нагоді. Вам необхідно запастися письмовими рекомендаціями, не забути свій диплом про вищу освіту, диплом з робітничої професії, паспорт, трудову книжку і резюме, бажано в двох примірниках. Розкладіть всі документи по файлам - це буде красномовно свідчити про вашу акуратність, обережність та старанність.
  • Напишіть чернетку своєї презентаційної промови та прорепетируйте її перед дзеркалом.
  • Одягніться на зустріч з роботодавцем в діловий костюм.
    Пам'ятайте, одяг повинен гармонувати з тією посадою, на яку ви претендуєте.
    Для дівчат: не перестарайтесь з макіяжем, відмовтесь від вигадливої зачіски й екстравагантного манікюру, еротичних парфум – це справляє враження протилежне тому, якого ви б дійсно хотіли.
    Для хлопців: майте свіжий подих, виголене обличчя і приємний запах одеколону замість пахощів перегару, триденної щетини та амбре немитого тіла.

По-друге – суворо дотримуйтесь основних правил поведінки:

  • Не нервуйте і не хвилюйтесь, оскільки це навіюватиме роботодавцю сумніви: "Чому ця людина хвилюється? Вона хоче щось приховати? Чи вона невпевнена у своїх силах? В будь-якому випадку такий робітник нам не потрібен". Налаштуйте себе на успіх, завчасно пригадавши всі свої достоїнства та заслуги.
  • Уникайте запобігання і лестощів – це відразу помітно і мало кому подобається. Тримайте себе вільно і незалежно (але не перестарайтеся), не метушіться і не ніяковійте. Тоді роботодавець ставитиметься до вас з такою ж повагою, як і ви до нього.
  • Поводьтеся природно і доброзичливо, будьте розкутим, але не натягуйте на себе американську cheese, якщо ви за своєю природою неусмішлива людина. Головне - незмінна ввічливість, що не переходить в запобігливість.
  • Ніколи не намагайтесь показати людині свою перевагу. Звичайно, продемонструйте свою компетентність, але не більше. Якщо ви переможете співрозмовника своїми глибокими знаннями, він відчує свою неповноцінність. Очевидно, це вірний шлях попрощатися з роботодавцем раз і назавжди.
  • Ні в якому разі не обмовляйте своїх викладачів, колег, конкурентів. Це не додасть вам ваги, а тільки створить враження буркотуна і закінченого невдахи. До того ж керівник, уявивши ту гидоту, яке ви наплетете, звільняючись з фірми, заздалегідь відмовиться співпрацювати з вами. Ліпше вибирайте нейтральні формулювання, які підкреслювали б ваші достоїнства, не принижуючи при цьому інших.

По-третє – в процесі співбесіди використовуйте такі обов'язкові способи спілкування:

  • Не забувайте, що очі – дзеркало душі: якщо у вас бігає погляд – складається враження, що ви людина не надійна, здатна до закулісних ігор, швидка на язик і можете збрехати; якщо ж ви пильно дивитиметесь співрозмовнику прямо в очі, він може подумати, що ви намагаєтеся вплинути на його рішення, або, гірш того, загіпнотизувати. В обох випадках висновок буде однозначним – така людина нам не потрібна. Отже, ваш погляд повинен зустрічатись з поглядом співрозмовника тільки час від часу, щоб передати йому вашу думку: "Я дивлюся у ваші очі, тому що мені нічого приховувати".
  • Уважно слухайте співрозмовника. Але не грайте в мовчанку, а вміло підтримуйте розмову з допомогою слів, які підтверджують вашу увагу: "хм, так, не можу з вами не погодитись, цікавий факт і т. п.". Для надійного контакту з співрозмовником зрідка звертайтесь з проханням: "Перепрошую, в цьому місці мені не зрозуміло" або "Не могли б ви пояснити докладніше".
  • Пам'ятайте, що "стислість – сестра таланту": яким би глобальним не було питання, відповідь на нього не повинна займати більше 2 – 3 хвилин. Як що ж час вийшов, а багато важливого не сказано, не нервуйте, доведіть думку до логічного кінця, а на завершення скажіть: "В загальних рисах це все, але, якщо ви бажаєте дізнатися подробиці, я можу продовжити". Пам’ятайте, бесіда повинна відбуватись у формі діалогу, а не монологу.
  • Не нервуйте, як що після вашої відповіді виникла пауза: коли ваш співрозмовник мовчить, можливо, він вас провокує, тому не кидайтеся в непотрібні подробиці, а почекайте - довго грати в мовчанку він не зможе, бо й сам має справи.
  • Не поспішайте з відповіддю на питання, яке не встиг сформулювати ваш співрозмовник, а ви, завдяки своїй кмітливості, швидкості психологічної реакції та асоціативному мисленню, вже зрозуміли його суть: люди не люблять, коли їх переривають, крім того, ви можете помилитися. Тому терпляче чекайте, поки питання буде поставлене та виникне пауза. Тільки після цього ви або уточнюєте питання, кажучи: "Наскільки я вас зрозумів, ви хочете мене спитати, що ...", або відповідайте одразу.
  • Слідкуйте під час бесіди за своєю жестикуляцією, бо деякі рухи характеризують людину з небажаного боку. Так, якщо одна ваша рука звисає вздовж тулуба, а друга посилено рухається – ви не щирі. Людина, яка говорить правду, як правило, має симетричну жестикуляцію. Втім, розмахувати руками, як вітряк, звичайно, не потрібно. Оптимальними є жести, що підкреслюють певні моменти розмови, акцентуючи увагу на найважливішому. Не зчіплюйте руки в замок, не ламайте пальці і, тим більше, не стискайте їх в кулаки.
  • І останнє – не погоджуйтесь відразу на запропоновані умови (хоча з цією порадою можна й посперечатись). Можна сказати: "Я подумаю над цим". Подібна вибагливість сприймається роботодавцем позитивно. На думку керівника, так поводитиме себе фахівець, який усвідомлює свою цінність та має розум. А готовий на все незнайомець більш схожий на недоучку або авантюриста.

Звісно, це тільки основні правила ефективного спілкування на співбесіді. Але й вони стануть вам в нагоді, якщо їх вміло використати, залишаючись самим собою.

Друк PDF

Back to top
4646980.jpg
medium.jpg
aqua-dome-02.jpg
fotolia_5144875_subscription_l.jpg

Copyright © Інститут інтеграції навчання з виробництвом 2017