Інститут інтеграції навчання з виробництвом
Кафедра інтеграції навчання з виробництвом

Як і які soft skills розвивають у студентів Вінницького національного технічного університету?

  • Автор: Super User

тренінги у ВНТУ, м'які навички, soft dkillsЯк навчитись грати і перемагати у "Що? Де? Коли?" Як ефективно працювати в команді та спілкуватись? Цьому та багато чому іншому навчають студентів на тренінгах у ВНТУ.

15 червня 2017 р. у ВНТУ відбувся методичний семінар на тему "Тренінгові методики для розвитку функціональних компетенцій української молоді в контексті Європейської інтеграції". Викладачі університету та представники Вінницької міської ради спілкувались та обмінювались досвідом щодо того, як заохотити молодь до напрацювання навичок для ефективного навчання та працевлаштування.

тренінги у ВНТУ, м'які навички, soft dkillsКостянтин Коваль, завідувач кафедри ІНВ ВНТУ, пояснив, що підгрунтям для розробки навчального комплексу розвитку soft skills став рамковий документ "The Key Competences for Lifelong Learning – A European Framework" - список так званих ключових компетенцій для успішного навчання протягом життя. З переліком та змістом ключових компетенцій Європейського Союзу можна ознайомитись у статті за посиланням.

тренінги у ВНТУ, м'які навички, soft dkillsАліна Дяченко, директорка КП "Інститут розвитку міста" ВМР, розповідала про те, як організовано навчання функціональним компетенціям серед працівників Вінницької міської ради. Завдяки громадській організації GIZ (Німеччина) в межах проекту "Інтегрований розвиток міст" втілюється програма "Кваліфікація 2030" - серія професійних тренінгів та soft skills навчання. Програма містить 6 модулів: тренінги з розвитку "м'яких"  і "твердих" навичок, "Школа урбаністики", обмін досвідом, "Школа молодого посадовця", "Майстерня міських прорирів" (професійне управління проектами).

тренінги у ВНТУ, м'які навички, soft dkillsАнатолій Теклюк, викладач кафедри філософії ВНТУ, заступник проректора з науково-педагогічної роботи по організації виховного процесу, пояснив, як він інтегрує тренінгові методики у навчальний та виховний процес. Зокрема його тренінг "Визначення понять" допомагає учасникам зрозуміти правила формулювання визначень. У тренінг включено гру "Надувалочка", яка вчить відрізняти псевдовизначення від істинних і, як наслідок, критичному мисленню. Крім того Анатолієм напрацьовано методики розвитку інтелекту. Вони стануть у нагоді тим, хто прагне самовдосконалення або бажає долучитись до інтелектуальних турнірів, що проводяться у Вінниці. За цими методиками готуються міські команди для участі у турнірах "Що? Де? Коли?", "Брейн-ринг", "Своя гра", "Ерудит-квартет", "Трійка", "Відео-реалії". В межах навчальних занять також проводяться тематичні ігри-квести. Щоб простимулювати у молоді інтерес до читання, Анатолій організовує та проводить літературні дебати.

Олександр Мельник, заступник директора Департаменту соціальної та молодіжної політики Вінницької ОДА, донедавна - асистент кафедри ІНВ ВНТУ, описав методику проведення серії тренінгів "Командна робота". Під час 1-го етапу "Знайомство" учасники, які до початку тренінгу були малознайомі або незнайомі взагалі, дізнавались багато цікавого про своїх колег, закладаючи основу для створення ефективної команди в майбутньому. Під час 2-го етапу "Визначення командних ролей" учасники визначала власні основні та допоміжні командні ролі за допомогою тесту Р. Белбіна. В підсумку кожен отримував інформацію, яку зможе згодом з користю використати у житті, адже відіграючи в команді роль, найбільш їй властиву, людина діє більш ефективно.

тренінги у ВНТУ, м'які навички, soft dkillsОлена Бурдейна, викладачка кафедри ІНВ, поділилась досвідом проведення тренінгів "Активна життєва позиція" та "Ефективна комунікація". Перший з них складається з частин "Співпраця з депутатами місцевих рад" та "Підготовка проекту для міського конкурсу "Бюджет громадських ініціатив". Другий - з частин "Діалог" та "Визначення сенсорних контурів".  Учасники тренінгів вчились працювати індивідуально та в команді, використовували метод "мозкового штурму", отримували досвід презентації, вчились спостерігати за співрозмовником, вести ефективний діалог та ін.

Під час обговорення, у якому брали участь і Світлана Кирилачук, заступник декана ФІТКІ з навчально-методичної роботи, викладач вищої математики, та Альона Коломієць, викладач кафедри вищої математики ВНТУ, піднімались питання щодо методів оцінки ефективності тренінгів, особливостей залучення молоді, проблема створення комфортного середовища для навчання й саморозвитку та ін. В підсумку усі учасники семінару отримали безліч корисної інформації, цікаві знайомства та приємні емоції.

тренінги у ВНТУ, м'які навички, soft dkills тренінги у ВНТУ, м'які навички, soft dkills
тренінги у ВНТУ, м'які навички, soft dkills тренінги у ВНТУ, м'які навички, soft dkills
тренінги у ВНТУ, м'які навички, soft dkills тренінги у ВНТУ, м'які навички, soft dkills






Корисно для навчання

Корисно для працевлаштування

Зараз на сайті

На сайті 87 гостей та відсутні користувачі

Напрями

Корисне

Новини

Загальне

Про нас

Вінницький національний технічний університет
Інститут інтеграції навчання з виробництвом
Кафедра інтеграції навчання з виробництвом
тел. +38 0432 598 112
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
адреса: ауд. 101а, 209 ГУК, б. 95, Хмельницьке шосе, м. Вінниця, Україна