Інститут інтеграції навчання з виробництвом
Кафедра інтеграції навчання з виробництвом

Правила ефективного спілкування з роботодавцем

Для вигідного працевлаштування не достатньо червоного диплома та глибоких знань, якщо ви не знаєте основних правил спілкування з потенційним роботодавцем. Навпаки, у вас з'явиться можливість отримати вигідну пропозицію, якщо ви і знайомі з цими правилами, і вміло їх застосовуєте. Це не дасть вам стовідсоткової гарантії працевлаштування, але завжди допоможе остерегтись небажаних помилок.

Чого ж вимагають ці правила?

По-перше - ретельно підготуйтеся до співбесіди:

  • Зберіть всі документи, які вам стануть в нагоді. Вам необхідно запастися письмовими рекомендаціями, не забути свій диплом про вищу освіту, диплом з робітничої професії, паспорт, трудову книжку і резюме, бажано в двох примірниках. Розкладіть всі документи по файлам - це буде красномовно свідчити про вашу акуратність, обережність та старанність.
  • Напишіть чернетку своєї презентаційної промови та прорепетируйте її перед дзеркалом.
  • Одягніться на зустріч з роботодавцем в діловий костюм.
    Пам'ятайте, одяг повинен гармонувати з тією посадою, на яку ви претендуєте.
    Для дівчат: не перестарайтесь з макіяжем, відмовтесь від вигадливої зачіски й екстравагантного манікюру, еротичних парфум – це справляє враження протилежне тому, якого ви б дійсно хотіли.
    Для хлопців: майте свіжий подих, виголене обличчя і приємний запах одеколону замість пахощів перегару, триденної щетини та амбре немитого тіла.

По-друге – суворо дотримуйтесь основних правил поведінки:

  • Не нервуйте і не хвилюйтесь, оскільки це навіюватиме роботодавцю сумніви: "Чому ця людина хвилюється? Вона хоче щось приховати? Чи вона невпевнена у своїх силах? В будь-якому випадку такий робітник нам не потрібен". Налаштуйте себе на успіх, завчасно пригадавши всі свої достоїнства та заслуги.
  • Уникайте запобігання і лестощів – це відразу помітно і мало кому подобається. Тримайте себе вільно і незалежно (але не перестарайтеся), не метушіться і не ніяковійте. Тоді роботодавець ставитиметься до вас з такою ж повагою, як і ви до нього.
  • Поводьтеся природно і доброзичливо, будьте розкутим, але не натягуйте на себе американську cheese, якщо ви за своєю природою неусмішлива людина. Головне - незмінна ввічливість, що не переходить в запобігливість.
  • Ніколи не намагайтесь показати людині свою перевагу. Звичайно, продемонструйте свою компетентність, але не більше. Якщо ви переможете співрозмовника своїми глибокими знаннями, він відчує свою неповноцінність. Очевидно, це вірний шлях попрощатися з роботодавцем раз і назавжди.
  • Ні в якому разі не обмовляйте своїх викладачів, колег, конкурентів. Це не додасть вам ваги, а тільки створить враження буркотуна і закінченого невдахи. До того ж керівник, уявивши ту гидоту, яке ви наплетете, звільняючись з фірми, заздалегідь відмовиться співпрацювати з вами. Ліпше вибирайте нейтральні формулювання, які підкреслювали б ваші достоїнства, не принижуючи при цьому інших.

По-третє – в процесі співбесіди використовуйте такі обов'язкові способи спілкування:

  • Не забувайте, що очі – дзеркало душі: якщо у вас бігає погляд – складається враження, що ви людина не надійна, здатна до закулісних ігор, швидка на язик і можете збрехати; якщо ж ви пильно дивитиметесь співрозмовнику прямо в очі, він може подумати, що ви намагаєтеся вплинути на його рішення, або, гірш того, загіпнотизувати. В обох випадках висновок буде однозначним – така людина нам не потрібна. Отже, ваш погляд повинен зустрічатись з поглядом співрозмовника тільки час від часу, щоб передати йому вашу думку: "Я дивлюся у ваші очі, тому що мені нічого приховувати".
  • Уважно слухайте співрозмовника. Але не грайте в мовчанку, а вміло підтримуйте розмову з допомогою слів, які підтверджують вашу увагу: "хм, так, не можу з вами не погодитись, цікавий факт і т. п.". Для надійного контакту з співрозмовником зрідка звертайтесь з проханням: "Перепрошую, в цьому місці мені не зрозуміло" або "Не могли б ви пояснити докладніше".
  • Пам'ятайте, що "стислість – сестра таланту": яким би глобальним не було питання, відповідь на нього не повинна займати більше 2 – 3 хвилин. Як що ж час вийшов, а багато важливого не сказано, не нервуйте, доведіть думку до логічного кінця, а на завершення скажіть: "В загальних рисах це все, але, якщо ви бажаєте дізнатися подробиці, я можу продовжити". Пам’ятайте, бесіда повинна відбуватись у формі діалогу, а не монологу.
  • Не нервуйте, як що після вашої відповіді виникла пауза: коли ваш співрозмовник мовчить, можливо, він вас провокує, тому не кидайтеся в непотрібні подробиці, а почекайте - довго грати в мовчанку він не зможе, бо й сам має справи.
  • Не поспішайте з відповіддю на питання, яке не встиг сформулювати ваш співрозмовник, а ви, завдяки своїй кмітливості, швидкості психологічної реакції та асоціативному мисленню, вже зрозуміли його суть: люди не люблять, коли їх переривають, крім того, ви можете помилитися. Тому терпляче чекайте, поки питання буде поставлене та виникне пауза. Тільки після цього ви або уточнюєте питання, кажучи: "Наскільки я вас зрозумів, ви хочете мене спитати, що ...", або відповідайте одразу.
  • Слідкуйте під час бесіди за своєю жестикуляцією, бо деякі рухи характеризують людину з небажаного боку. Так, якщо одна ваша рука звисає вздовж тулуба, а друга посилено рухається – ви не щирі. Людина, яка говорить правду, як правило, має симетричну жестикуляцію. Втім, розмахувати руками, як вітряк, звичайно, не потрібно. Оптимальними є жести, що підкреслюють певні моменти розмови, акцентуючи увагу на найважливішому. Не зчіплюйте руки в замок, не ламайте пальці і, тим більше, не стискайте їх в кулаки.
  • І останнє – не погоджуйтесь відразу на запропоновані умови (хоча з цією порадою можна й посперечатись). Можна сказати: "Я подумаю над цим". Подібна вибагливість сприймається роботодавцем позитивно. На думку керівника, так поводитиме себе фахівець, який усвідомлює свою цінність та має розум. А готовий на все незнайомець більш схожий на недоучку або авантюриста.

Звісно, це тільки основні правила ефективного спілкування на співбесіді. Але й вони стануть вам в нагоді, якщо їх вміло використати, залишаючись самим собою.

Корисно для навчання

Корисно для працевлаштування

Зараз на сайті

На сайті 105 гостей та відсутні користувачі

Напрями

Корисне

Новини

Загальне

Про нас

Вінницький національний технічний університет
Інститут інтеграції навчання з виробництвом
Кафедра інтеграції навчання з виробництвом
тел. +38 0432 598 112
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
адреса: ауд. 101а, 209 ГУК, б. 95, Хмельницьке шосе, м. Вінниця, Україна